تولید شده از آلیاژ فوق العاده مقاوم gunmetal با قابلیت تغییر نوع پاشش بصورت جت (خطی) و فوگ (چتری) ، دارای لاستیک ضربه گیر در قسمت ابتدایی جهت جلوگیری از صدمه دیدن نازل و در اثر برخورد با زمین، قابل اتصال به کوپلینگ های انگلیسی FEMALE از قسمت انتهایی نازل، وزن تقریبی 3500 گرم.
نازل فایرکس
تولید شده از آلیاژ فوق العاده مقاوم gunmetal با قابلیت تغییر نوع پاشش بصورت جت (خطی) و فوگ (چتری) ، دارای لاستیک ضربه گیر در قسمت ابتدایی جهت جلوگیری از صدمه دیدن نازل و در اثر برخورد با زمین، قابل اتصال به کوپلینگ های انگلیسی FEMALE از قسمت انتهایی نازل، وزن تقریبی 3500 گرم.
محصولات مرتبط
نازل های آتش نشانی 3 حالته
از جمله لوازم آتش نشانی و اطفاء حریق بوده که در محیط های آتش سوزی به منظور مهار آتش مورد استفاده قرار می گیرد. نازل های سه حالته آتش نشانی از جنس آلومینیوم و برخی دارای بخش هایی از جنس پلاستیک فشرده ساخته می شود که باعث افزایش طول عمر محصول نام برده در محیط کاری می گردد. سر نازل های آتش نشانی تولید شده قابلیت تنظیم نوع پاشش آب را داشته و قابلیت تغییر به حالت های پاشش جت و فوگ را دارا می باشد. نازل آتش نشانی دارای اهرم تعبیه شده برای هدایت آب است که از آلومینیوم ساخته می شود. نازل آتش نشانی در ابعاد مناسبی تولید شده و وزن سبکی برای حمل و جابجایی توسط افراد دارد ، بدنه نازل آتش نشانی به دلیل طراحی ارگونومی بسیار مقاوم می باشد . محصول فوق دارای تاییدیه از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوده و مطابق با استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شود. تمام قطعات این محصول ضد زنگ بوده و دچار پوسیدگی و خرابی نمی شود. برای استفاده از سر نازل آتش نشانی باید فرد در فاصله مناسبی از حریق قرار گرفته و نسبت به خاموش کردن شعله های آتش اقدام نمایند.
نازل فوم
نازلهای های فوم به دو دسته کلی تقسیم میگردد :
نازل های فوم سنگین
نازل های فوم سبک
سیستم عملکرد هردو دسته ی نازل ها به یک شکل میباشد. بدین صورت که وقتی آب با فشار بالا از اینداکتور عبور کرده بسته به تناسب تنظیم شده بر روی اینداکتور آب با فوم غليظ مخلوط میگردد.
مخلوط آب و فوم پس از عبور از شلنگ وارد نازل شده و در بدو ورود به نازل نسبت به جریان آب، ایجاد خلع شده و از دریچه های ورود هوا که بر روی نازل تعبیه شده ، هوا با مخلوط آب و فوم ترکیب و از خروجی نازل فوم کم توسعه، فوم میان توسعه و یا فوم پر توسعه فراوری شده خارج میگردد. باید در نظر داشت نازل فوم های سنگین میزان پرتاب کمتری نسبت به نازل فوم های سبک دارند. فرق بین نازل های فوم سنگین و سبک قطر بدنه نازل و همچنین دریچه های ورود هوا و میزان جریان عبور آب میباشد. به طور معمول متریال مصرفی در ساخت نازل ها آلومنیوم و استیل میباشد. در قسمت انتهایی نازل یک اهرم آلومنیومی جهت باز و بسته کرده شیر نازل وجود دارد. باید در نظر داشت که انتخاب نازل به تنهایی برای دستیابی به نتیجه مورد نظر کافی نیست بلکه انتخاب فوم مناسب و فشار آب مهم و تعیین کننده است.
نازل های جت پاش تفنگی
طراحی شده برای کلیه آتش سوزیها، اما در هنگام برخورد با آتش سوزی در ساختمان های بلند، عملکرد بسیار خوبی دارند. قابلیت تغییر نوع پاشش بصورت جت ( خطی)، چتری و تنظیم میزان خروجی بصورت سلکتوری و اهرم باز و بسته کردن مسیر آب از قسمت بالا و قابل اتصال به انواع کوپلینگ های آلمان و انگلیسی از قسمت پشت. شدت جریان توسط اهرمی که بر بالای آن قرار دارد تنظیم می شود یکی از ویژگی های خاص این نازل قدرت خاموش کنندگی آن می باشد. آب را در زاویه کاملی از ۰ تا ۱۲۰ درجه اسپری می کند و دارای قابلیت تنظیم سرعت در جریان و نوع جریان می باشند. معمولا این گونه نازل ها از آلیاژهای آلومنیوم و فولاد ضد زنگ فوق العاده سبک و مقاوم ساخته میشوند. بهترین عملکرد این گونه نازل ها در فشار آب عملیاتی ۵ تا ۸ بار بوده که میتوان حتی با فشار های ضعیف تر ۳ تا ۵ بار هم با آن کار کرد. نازل های فوق با خروجی های متفاوت ۳۰۰ الی ۸۰۰ لیتر بر دقیقه تولید میگردد.
کوپلینگ های BS
معمولا از آلیاژ GUNMETAL که در برابر خوردگی ، رسوب و زنگ زدگی مقاوم میباشد تولید میگردد. در طراحی این سیستم برخلاف سیستم ST دو سمت کوپلینگ مشابه یکدیگر نمی باشد ، در اینگونه کوپلینگ ها یک سمت میل و در سمت دیگر فی میل قرار دارد. بر روی فی میل دو گوشواره برنجی متصل به فک های داخلی وجود دارد. وقتی دوسمت کوپلینگ را به هم متصل میکنیم فک های داخلی فی میل با ناودانی روی میل درگیر شده و کوپل میگردد. در زمان جدا سازی اتصال، دو گشواره را بر خلاف جهت یکدیگر کشیده تا فک ها آزاد شود سپس به راحتی کوپلینگ ها از هم جدا میگردند. این سری از کوپلینگ ها معمولا در سایزهای 1.5 و 2.5 تولید میگردد.در صورت سفارش مصرف کنندگان محترم امکان تولید با آلیاژ آلومنیوم میسر میباشد.
کوپلینگ های آلومینیومی ST
تجهیزات آتش نشانی متعددی برای اطفای حریق وجود دارد که در این میان کوپلینگ های آتش نشانی نیز نقش بسیار مهمی دارند . کوپلینگ برای اتصال شلنگهای آب به یکدیگر و افزایش فاصله انتقال آب از مخزن به محل آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوع نیازها و محل کاربرد از کوپلینگ های متفاوتی می توان استفاده کرد. یکی از پر کاربر ترین انواع کوپلینگ کوپلینگ ST یا همان سیستم استورز میباشد . سیستم استورز نوعی کوپلینگ شلنگ است که در سال ۱۸۸۲ توسط کارل اوگوست گویدو استورز اختراع شد.
کوپلینگ با استفاده از قلابها و اتصال دهنده های داخلی نر و مادگی شلنگ های مختلف را به یکدیگر متصل میکند. کوپلینگ آتش نشانی استورز به گستردگی در شلنگ های آتش نشانی و خاموش کردن آتش به کار گرفته می شود و در بسیاری کشورها مانند پرتغال. دانمارک، آلمان، اتریش، سوئیس، سوئد، هلند، یونان، و استرالیا از اتصالات اشتورتس به عنوان کوپلینگ استاندارد برای شلنگهای آتش نشانی استفاده می کنند.
مهم ترین مزیت استفاده از کوپلینگ ST سرعت اتصال شلنگ است ، چنانکه شلنگ را می توان با یک چهارم دور کامل قفل کرد درحالیکه قفل کردن شلنگ ها با استفاده از کوپلینگهای پیچی اغلب به هفت دور چرخش نیاز دارد. به این دلیل، اشتورتس به عنوان جایگزینی ایمن برای کوپلینگ های پیچی شناخته میشود.
مزیت دیگر کوپلینگ اشتورتس بر کوپلینگ پیچی این است که در صورت افتادن یا کشیده شدن آن بر روی سطوح سخت، قلاب ها و پوشش بیرونی آن کمتر آسیب می بیند. هم اکنون تمام تولید کنندگان عمده شیر آتش نشانی در کشورهایی مانند امریکا کوپلینگ ST را به عنوان تجهیزات اصلی شیرهای آتش نشانی عرضه می کنند.
کوپلینگ های آتش نشانی را معمولا بر اساس نوع جنس به دو دسته آلومنیومی و برنجی تقسیم میگردند که معمولا در تولید اتصالات سیستم استورز از آلومنیوم استفاده میگردد. کوپلینگ های سیستم استورز در سایز های 1 & 1/5 & 2 & 2/5 & 3 & 4 به بازار ارائه میگردد.هیدرانت آلومینیومی ST
هیدرانت ها اتصالی ارتباط دهنده بین شیرآلات و شیلنگ های کوپلینگ شده هستند. که از یک سمت رزوه و سمت دیگر دارای سیستم کوپل استورز هستند ، معمولا هیدرانت ها از سمت رزوه دار بر روی شیر الات و یا انتهای نازلها نصب میگردند. تا بتوان به سادگی ، بصورت قفل شونده و با چرخش قسمت کوپلینگ شلنگ و هیدارنت به یکدیگر متصل می شود. جنس هیدرانت ها معمولا از آلومینیوم می باشد و در پنج در سایز 1 & 1/5 & 2 & 2/5 & 4 و بصورت جفت عرضه می شود.
تور نجات ایمنی
تور نجات متشکل از شبکه توری است که جهت جلوگیری از سقوط افراد، مصالح ، ابزار و ... مورد استفاده میگردد.
تورهای یک لایه جهت جلوگیری از سقوط افراد به بکار میرود.
تورهای دو لایه جهت جلوگیری از سقوط افراد و ابزار بکار میرود.
تورهای سه لایه جهت جلوگیری از سقوط افراد ، ابزار و مصالح بکار میرود.
انواع تور نجات :
- تور نجات محیطی (کنسولی) : همانگونه که از نام این محصول پیداست این تور ها با بهره گیری از یک فریم فلزی نصب میشوند که قابلیت اسقرار به صورت کنسولی از لبه سطح کار را دارند که بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد.
- تورهای حفاظتی گسترده : این دسته از تورهای ایمنی جهت جلوگیری از سقوط افراد و یا مصالح در فضاهای باز داخل سازه (وید، چال آسانسور و ...) بصورت افقی استفاده میشود .
- تورهای ایمنی عمودی : این نوع تور های ایمنی به صورت عمودی به یک ساختار پشتیبان متصل میشوند و با محصور سازی موضع کار از سقوط افراد و اجسام جلوگیری می نماید.
- تور نجات حداقل 2.4 و حداکثر 4.6 متر پایین تر از ناحیه یا تراز کار نصب میشود. .
- تور نجات باید ۲٫۴ متر از هر طرف از کنارهای ناحیه کاری بیشتر ادامه داشته باشد.
- تور نجاتی که از چندین تور تشکیل می شود باید بصورت ایمن به هم متصل شده بطوریکه توانایی جذب نیروی برابر یا بزرگتر را داشته باشد.
- تور نجات باید به گونه ای نصب شود که بین کارگر و تور هیچ مانعی وجود نداشته باشد.
- تور نباید با اجسام زیر آن سطوح دیگر تماس پیدا کند .
- تور نجات باید به صورت هفتگی مورد بازرسی قرار گرفته، و صحت و سلامت تور بررسی و تایید شود.
- تورهای نجات به صورت یک لایه ، دولایه و سه لایه ، با ابعاد چشمی ۱۰*۱۰ و ۵*۵ و ۱*۱ سانتی متر بصورت ترکیبی قابل ارائه میباشد.
- أبعاد عرض و طول تورها برعهده مشتری می باشد.
- قطر طناب ها ۶ میلی متر بوده و معمولا از متریال پلی آمید ، پلی پروپلین و پلی استر تولید میگردد.